30 Kasım 2014 Pazar

TOPLUMLARIN DÖNÜŞÜMÜNÜN SON ÖRNEĞİ: MOBİL PAZARLAMA

     İşletmeye Giriş dersinde Sir Tamer Koçel Pazarlama konusuna kısa bir giriş yapınca hayli ilgimi çekti. Verdiği ödevden yola çıkarak ülkemizde ve dünyada pazarlama konusuna dair araştırma yapmak istedim ve soluğu çeşitli makale sitelerinde ve bu konuyla ilgili izleyebileceğim konferans videolarında bulup notlarımı almaya başladım.

     İlk başta dikkatimi çeken, her kulvarda kendisini gösteren internet artık bu sektörde de kendisine pastanın en önemli dilimini ayırmıştı. Hatta bu artık mobil pazarlamaya doğru ilerlemekte. Telefonların artık vücudumuzun bir parçası olduğunu düşünürsek bu değişime ayak uydurmamız pek uzun sürmedi ve artık pek çok şirket için vazgeçilmez konumda.


Peki, şirketleri bu mobil pazarlama alanına yönlendiren etmenler nelerdir? Kısaca onları sıralamak gerekirse:

1) Ölçümlemesi kolaydır: Mobil pazarlama kampanyasında net olarak kampanyanın hedef kitlesi sayıca belirlenebilmekte, ulaşmak istenen kişilerin geri dönüş oranları doğrudan doğruya tespit edilebilmektedir.

2) Geri Dönüş oranının yüksek olması: Belirlenen hedef kitleye gönderilen mesajların, ilgisi olmayan kitleyle kıyasla çok daha yüzdeli bir şekilde geri dönüş alması.

3)Fonksiyonellik ve Özellikler: Hedef kitlesi olan genç kesimin bu uygulamaları çabuk benimsemesi,eğlenceli bulması ile basit ve kullanışlı aplikasyonların geliştirilmesinin yanı sıra eğlence,iş,alışveriş sektörleriyle de entegre edilmesi mobil alanı hayli albenili kılıyor.

4)Bölme ve hedef müşteriye ulaşma kolaylığı: Bir kampanyayı tanıtmak için müşterinin izinli datalarını kullanmak için operatörlerinden müşterinin ağırlık verdiği konunun belirlenmesiyle birlikte ona yönelik daha cazip gelen avantajlar uygulanabilir.

5)Maliyetinin düşük olmasıMesela bu konuda Coca-Cola ve Pepsi'yi örnek gösterebiliriz. Bundan 1-2 sene öncesine kadar.promosyon olarak kapaklar karşılığında tabak,penguen,kavanoz vs. verirken artık bu günümüzde konuşma hakkı, internet pakedi gibi değişiklikler göstermekte. Bunun şirketlere en önemlisi getirisi ise işin lojistik yükünü hafifletmek ve bu sırada GSM operatörüyle etkileşim içinde olup oradan da kâr marjinalini artırmak.

6)Kitlesel değil bireysel olması: Müşterinin sevdiği şeyler,yaşadığı coğrafya,satın alım gücü ve seçenekleri göz önünde bulundurulur ve ona yönelik kişisel pazarlama stratejisi geliştirilerek nokta atışın yapılması sağlanır.

7)Karşılıklı etkileşim sağlanması: Günümüzde müşterinin gözünde bağımlılık yaratan markalara bakarsak bunlar, müşterisiyle pek çok konuda istişarede bulunan ve mobil hayatta interaktif bir alan oluşturarak onların fikirlerine değer verdiğini göstermekte ve bu şekilde yeni çıkan ürünlerini en kısa sürede büyük bir network'e tanıtabilmektedir.


     Sonuç olarak mobil pazarlama, günümüz teknolojik olanaklarıyla beraber çok etkin bir pazarlama seçeneği haline gelmiştir.
Kişilerin hareketliliği ve  cihazların taşınabilirliği, bilgi toplumunun artmasıyla beraber önemli bir hale gelmiştir.Geçmiş uygulamaların mobil ortamda sentezlenmesi ve yeni uygulamaların ortaya çıkarılması ile birlikte günümüzün en etkili pazarlama türü olduğunu söyleyebiliriz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder